سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به نویسنده خود عبید اللّه بن ابى رافع فرمود : ] دواتت را لیقه بینداز و از جاى تراش تا نوک خامه‏ات را دراز ساز ، و میان سطرها را گشاده دار و حرفها را نزدیک هم آر که چنین کار زیبایى خط را سزاوار است [نهج البلاغه]
زندگی دلنشین
 
مهمترین عوامل طلاق

طلاق خانواده را منهدم و کانون عاطفی فرزندان را نابود نموده و اعضای خانواده را به نوعی ، درگیر مسائل روحی و روانی می کند و در نهایت ، سلامت بافت جامعه را به خطر می ا ندازد . از علل طلاق می توان به فقر اقتصادی ، کم سن و سالی زن و مرد ، بی فرزندی و کم فرزندی اشاره کرد .

علل طلاق

علل طلاق

 

علل طلاق که خانواده را از هم می باشد مورد بررسی محققان قرار گرفته و به نتایجی دست یافتند . با توجه به اهمیتی که خانواده دارا می باشد ، باید بدانیم عواملی وجود دارد که در روند طبیعی خانواده اخلال ایجاد می نماید  . در زیر به برخی ازعلل طلاق اشاره کرده ایم .

بررسی عوامل فروپاشی خانواده و علل طلاق

طلاق خانواده را منهدم و کانون عاطفی فرزندان را نابود نموده و اعضای خانواده را به نوعی ، درگیر مسائل روحی و روانی می کند و در نهایت ، سلامت بافت جامعه را به خطر می اندازد .

1-فقر  اقتصادی از علل طلاق

فقر را می توان از روی مشخصات و نشانه های گوناگون چون ، در آمد ، عدم آموزش مهارت های زندگی ، تعلیم و تربیت نامناسب وناقص ، کمبود افراد ماهر در نیروی کار ، زندگی در خانه های نامناسب و تعداد زیاد کودکان شناخت .

2- ناسازگاری ها و فقدان مهارت های جنسی در زندگی زناشویی

بین رابطه جنسی و میزان علاقه زن و شوهر رابطه مستقیم وجود دارد . به سخن دیگر , هرچه میزان علاقه زن و شوهر بیشتر باشد ، رابطه جنسی و رضایت از آن افزونتر می گردد .

3- کم سن و سالی زن و مرد از علل طلاق

اگر مرد و زن کم سن و سال باشند و به خوبی مورد حمایت افراد بزرگتر قرار نگیرند ، ناسازگاری شان در زندگی بیشتر می شود . چون فاقد مهارت های اساسی در زندگی هستند  و این عمل گاهی منجر به طلاق می گردد .

4- بی فرزندی و کم فرزندی از علل طلاق

بی فرزندی و کم فرزندی هم از علل طلاق است و  سبب ناپایداری خانواده می شود . البته بسیاری از پدر و مادرها به خاطر فرزندانشان ناراحتی و مشکلات را تحمل میکنند و برای آسودگی کودکان به زندگی با تمام ناملایماتش ادامه می دهند .

5-نداشتن توافق اخلاقی و سازش از علل طلاق

محیط سالم یک خانواده و به عبارتی دیگر ، جو عاطفی آن به عوامل گوناگون همچون موارد ذیل بستگی دارد .

-نحوه ارتباط و طرز برخورد افراد یک خانواده با یکدیگر

-نظر افراد خانواده نسبت به هم

-احساسات و علایق آنها به یکدیگر

-همکاری یا رقابت آنها با یکدیگر

6-فقر فرهنگی و اموزشی از علل طلاق

طبق تحقیقات انجام شده ، یکی از عوامل فروپاشی خانواده ها ف فقر فرهنگی و آموزشی می باشد .

در این نوع خانواده ها ، به علت پایین بودن سطح سواد والدین و عدم آگاهی از شیوه های صحیح تعلیم و تربیت ، کانون گرم خانواده از هم فرو می پاشد . این هم علل دیگری از طلاق است .

7-اعتیاد به مواد مخدر  از علل طلاق

انسان همیشه به دنبال چیزهایی تازه می گردد و ذاتا خواستار تنوع است . این ویژگی های انسانی ، اساس پیشرفت انسان را تشکیل می دهند . این امر در بعد مثبت ، موجب تکامل و در بعد منفی ، انحطاط و نابودی را سرعت می بخشد . و اصطلاحا افراد معتاد در تخریب خود تسلیم می شوند .

طلاق و علل طلاق

انتظار رفتار متفاوت در خانواده

اگر می خواهید زندگی خانوادگی آرام تری داشته باشید ، مهم آن است که این واقعیت را برای خود حل کنید . اعضای خانواده که بیشترین علاقه را به آنها داریم مسلما رفتاری متفاوت از دیگران با ما دارند ، ما بهترین وبدترین جنبه های اعضای خانواده خود را مشاهده می کنیم و آنها نیز به سهم خویش بهترین و بدترین جنبه های ما را مشاهده می کنند .

دلیل این نوع رفتار آن است که ما احساس راحتی بیشتری با آنها می کنیم . به گزارش آسان طب در مقابل آنها زیاد سنجیده رفتار نمی کنیم و حس می کنیم که کمتر چیزی داریم که از دست بدهیم .

محیط خانواده مانند گلی است که تحت شرایط خاص شکوفا می گردد . این محیط زمانی آرام می شود که محیط عاطفی آن سنجیده باشد .

به هر بحران و پیشامدی عکس العکس العمل نشان ندهید و از منابع مستعد استرس و اختلافات بپرهیزید . بدین ترتیب با انجام این روش می توانید با زندگی و پیشامدهای آن برخوردی صحیح داشته باشید .

 

منبع مطلب علل طلاق : سایت آسان طب

http://asanteb.com/


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط مجتبی محرر 94/11/7:: 5:11 عصر     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
بک لینک بک لینک